Fr

MEDIA

YouTube krijgt brand safety label van de Media Rating Council

Woensdag 10 Februari 2021

YouTube krijgt brand safety label van de Media Rating Council

In een blogpost kondigde YouTube aan dat het accreditatie voor merkveiligheid heeft ontvangen van de Media Rating Council (de instantie die normaal tools certificeert). Het is aldus naar eigen zeggen het eerste digitale platform dat deze certificering krijgt, wat aldus Google “een belangrijke mijlpaal is voor de reclame-industrie en YouTube). Concreet betekent zulks dat YouTube zich ertoe verbindt in minstens 99% van de gevallen op efficiënte wijze de brand safety van de reclameplaatsingen te garanderen volgens de door de industrie en Global Alliance for Responsible Media (GARM) bepaalde definitie.

“Na een woelig jaar waarin bepaalde internationale mediaplatformen negatief in het nieuws kwamen wanneer het aankwam op merkveiligheid is het een positief signaal naar adverteerders toe dat er bijkomende maatregelen werden getroffen om deze merkveiligheid alsnog te verhogen”, aldus Zaki Lahbib, media manager bij de UBA dat samen met WeMedia zijn schouders zette onder de lancering van het DAT-label in België, waarvoor brand safety een van de criteria is.

Archief / MEDIA