Fr

INTELLIGENCE

Dentsu mikt op (slechts) +5,8% in 2021

Woensdag 27 Januari 2021

Dentsu mikt op (slechts) +5,8% in 2021

Ook Dentsu publiceerde zijn groeivoorspellingen voor 2021 en mikt op 5,8% (vs. een daling van 8,8% in 2020) voor het geheel van de 59 door de groep bestudeerde markten. Deze voorspellingen liggen dus ver onder die van GroupM dat mikt op een groei met 12,1%. 
 
Wat er ook van zij, volgens Dentsu zal West-Europa de groei aantrekken (7,5%), voor Asia-Pacific (+5,9%) en Noord-Amerika. De Japanse groep stipt ook aan dat digital voor het eerst (in zijn metingen) de helft van de reclamebestedingen zal vertegenwoordigen (vs 61% volgens GroupM), dankzij een groei van naar schatting 10,1%. Social (18,3%), search (11%) en video (10,8%) vormen de voornaamste pijlers voor deze nieuwe stijging van digital. Daarna volgt in marktaandeel televisie (30%, met een groei van slechts 1,7%, op voorwaarde dat het EK en de OS plaatsvinden).
 
Nog volgens Dentsu zou de spectaculairste groei moeten komen van de media die het in 2020 het hardst te verduren kregen, met name OOH (+14,9%) en de bioscoop (+41,7%). Ook de radio zou het beter doen (+4,7%), in tegenstelling tot print, de kranten (-3,1%) en magazines (14,3%).
 
Meer details hier.

Archief / INTELLIGENCE