Fr

MEDIA

Google komt met FLoC ter vervanging van third party cookies

Dinsdag 26 Januari 2021

Google komt met FLoC ter vervanging van third party cookies

Op zijn blog maakt Google een stand van zaken op over de nieuwste doorbraken betreffende de Privacy Sandbox, zijn aanbod dat door de markt geraadpleegd kan worden ter vervanging van third party cookies op Chrome. De teams van Google Ads hebben tests gevoerd op FLoC (wat staat voor Federated Learning of Cohorts), een targetingoplossing op basis van groepen interessecentra.
 
“Door simulaties te creëren die gebaseerd zijn op de FLoC-principes van Chrome, testten de reclameteams van Google dit alternatief voor third party cookies. Volgens de resultaten kan FLoC als het gaat om het genereren van bereik gebaseerd op interesses een doeltreffend vervangingssignaal leveren voor third party cookies”, aldus Chetna Bindra, group product manager bij Google
 
Volgens haar kunnen adverteerders zich met deze technologie verwachten aan minstens 95% van de conversies per geïnvesteerde dollar in vergelijking tot de resultaten met third party cookies. De tests beginnen dit jaar.
 
Google biedt nog andere oplossingen om deze technologie aan te vullen, met inbegrip van elementen die marketeers in staat stellen hun eigen audiences te creëren en uit te rollen, zonder gebruik te maken van third party cookies. Er worden ook oplossingen ontwikkeld voor het meten van conversies. En om fraude te bestrijden wil Google Trust Token API technologie inzetten. Die onderscheidt echte bezoekers van nepverkeer. Ook die zou heel binnenkort getest worden.
 
De Chrome-teams hebben gebruikgemaakt van Dovekey, de Google Ads-propositie voor retargeting, en de return van spelers op de markt om een nieuwe tool op punt te stellen: Fledge. Die werkt volgens het principe van een “derde vertrouwde server” die de gegevens betreffende de biddingstrategie en campagnebudgetten zou opslaan.

Archief / MEDIA