Fr

MEDIA

Thomas Lecloux (IPM Group): "We willen tonen dat La DH esport als een volwaardige discipline behandelt"

Zondag 24 Januari 2021

Thomas Lecloux (IPM Group):

Als partner van FIFA 21 B2B, het allereerste esport tornooi voor de marcom sector dat georganiseerd wordt door MM in samenwerking met Azerion, versterkt La DH zijn positionering als niet te missen referentie inzake sport in België.
 
Pascaline Goffin en Thomas Lecloux, respectievelijk head of marketing, communication & events en product manager esport DH Les Sports+ bij IPM Advertising, vertellen waarom hun titel deze afspraak niet mocht missen. Wie zin heeft om deel te nemen, kan zich trouwens nog inschrijven via deze link.
 
Waarom was het belangrijk voor jullie om met deze competitie te partneren?
 
Pascaline Goffin:
Toen MM ons vertelde over hun plannen om een FIFA-competitie te organiseren, waren we meteen heel enthousiast. DH Les Sports + is niet alleen betrokken bij esport, en dit is een kans om mensen eraan te herinneren, maar we kunnen met ons partnerschap ook de relatie tussen collega's van IPM en de marcomsector onderhouden.
 
We hebben vier teams aangemeld voor dit toernooi, twee interne en twee gemengde, met collega's van mediabureaus, maar we hadden heel gemakkelijk nog andere kunnen registreren. Het enthousiasme in huis was groot. Sommigen stelden voor om geregistreerde spelers te coachen, anderen om wedstrijden te documenteren, enz.
 
Daarmee hebben we al gewonnen nog voor de competitie begonnen is. En we verheugen ons om deze eerste overwinning te vieren, net zoals al diegene die zullen volgen tot en met de finale in het Hôtel de Mérode in het gezelschap van alle deelnemers. Fingers crossed!
 
Wat is jullie communicatiestrategie inzake esport?
 
Thomas Lecloux:
We willen laten zien dat een algemeen persmedium, dat een sterke reputatie geniet in sport, ook zeer geïnteresseerd is in de wereld van esport. We willen de barrière tussen de twee werelden wegnemen.
 
Tonen dat La DH, als referentiesportmedium, esport als een nieuwe discipline op zichzelf beschouwt, zoals met name blijkt uit de vele partnerschappen met grote spelers in de esport in België. Te beginnen met META en Louvard, de twee grootste organisatoren van esport evenementen in België. Geen enkel ander Franstalig medium kan bogen op ons niveau in deze wereld.
 
Op redactioneel niveau hebben we een fulltime verslaggever en een videoverslaggever die twee of drie video's per week produceert. Het doel is om esports content aan te bieden die interessant kan zijn voor het grote publiek. Iemand die fan is van FIFA of Fortnite zou onze artikelen en video's gemakkelijk moeten kunnen begrijpen, zonder een geweldige specialist te zijn.
 
We richten is dus niet tot de ultragespecialiseerde esporter of gamer – die hebben al hun eigen media. We willen wel proberen een breder publiek te interesseren met artikelen die zeer populaire onderwerpen betreffen, zoals FIFA, Fortnite, Football Manager, Counter Strike ...
 
We hebben ontdekt dat de groei van deze esports community, met de explosie van "prijzengeld", een deel van ons online lezerspubliek heeft veroverd. Esport is een echt sociaal fenomeen en La DH wil dat met zoveel mogelijk mensen delen.

Archief / MEDIA