Fr

MEDIA

Le Vif krijgt make-over

Zondag 24 Januari 2021

Le Vif onthulde zijn nieuwe look. Die is moderner, duidelijker en dynamischer en ligt meer in lijn met de huidige samenleving. Het betreft een verandering aan de vorm en een evolutie van de inhoud rond vier pijlers: nieuws (Belgisch, Europees en internationaal), debat, cultuur en de thema’s gezondheid, wetenschap en technologie.

De evolutie in de content krijgt vorm door de komst van enkele nieuwe pennen zoals die van de journaliste en regisseuse Hadja Lahbib. Ze werpt in de nieuwe rubriek ‘Et à part ça?’ een andere blik op de wereld. Een andere nieuwkomer is Bertrand Candelon die als onderzoeker het economische nieuws zal duiden.

Na een herpositionering van het imago met de slogan ‘Osez douter’ (Durf te twijfelen) en de vernieuwing van het blad, zal het nieuwsmagazine van Roularta zijn verjongingskuur voortzetten met de lancering van een nieuwe website en app in de loop van het eerste trimester.

Ter herinnering, Le Vif bereikt elke week 350.000 lezers (CIM, Paper + Digital).

Archief / MEDIA