Fr

CREATIONS

Happiness sensibiliseert de non-Bob's voor OVK

Donderdag 21 Januari 2021

Happiness sensibiliseert de non-Bob's voor OVK

Happiness Brussels heeft een nieuwe beklijvende sensibliseringscampagne gemaakt voor Ouders van Verongelukte kinderen (OVK). De campagne die verwezenlijkt werd in samenwerking met het Vias Institute, waarschuwt voor de gevaren van alcohol en drugs achter het stuur.
 
De nieuwe ‘Bob’ campagne bestaat zoals elk jaar uit de bekende sleutelhangers die al 25 jaar lang door de politie worden uitgedeeld aan nuchtere chauffeurs. Nieuw dit jaar is dat de sleutelhangers ook worden overhandigd aan automobilisten die onder invloed van alcohol of drugs rijden. Het enige belangrijke verschil: de nieuwe sleutelhangers dragen de voornaam van jonge mensen die het slachtoffer werden van een ongeluk veroorzaakt door een chauffeur onder invloed...
 
De ‘non-Bobsleutelhangers’ actie werd gelanceerd tijdens de feestdagen en komt nu op kruissnelheid. In het kader van het ‘Weekend zonder alcohol’ dat deze vrijdagavond begint, zal de politie de sleutelhangers met de voornamen van de jonge verkeersslachtoffers uitdelen aan chauffeurs die positief testen tijdens een alcoholcontrole in België. De overtreders krijgen daarbij het verhaal achter elke naam.
 
De pakkende getuigenissen van ouders en grootouders over hun oogappel zijn eveneens te lezen op het online platform van de campagne. Betrapte bestuurders kunnen hun sleutelhanger omruilen voor een online rijopleiding bij VIAS. Tijdens die cursus wordt dieper ingegaan op de gevolgen van alcohol op het rijgedrag. 
De actie wordt ondersteund door twee spots waarin de ouders van Axelle en Corwin hun verdriet onder woorden brengen. Tot slot is er nog een film die opgenomen werd tijdens een alcoholcontrole tijdens de voorbije eindejaarsperiode. Hij toont de reactie van betrapte automobilisten bij het overhandigen van de ‘non-Bobsleutelhangers’...

Archief / CREATIONS