Fr
Close

BRANDS

Carrefour creëert live shopping sessies rond speelgoed (Focalys)

Woensdag 13 Januari 2021

Carrefour creëert live shopping sessies rond speelgoed (Focalys)

Om de verkoop van speelgoed tijdens de kerstperiode te verhogen lanceerde Carrefour Frankrijk eind vorig jaar enkele live shopping sessies waarbij de producten werden geshowd. Dat is een beproefde techniek in de fashionwereld, maar niet in de grootdistributie. Dit vernuftige initiatief stelde de retailer in staat om de verkoop een duwtje in de rug te geven tijdens de huidige gezondheidscrisis.

De drie live shopping sessies werden georganiseerd op 27 november, 2 en 5 december, telkens om 18u30. Centraal stonden verschillende soorten speelgoed aan uitzonderlijke prijzen. Families konden op de minisite live-jouets-de-noel.carrefour.fr de showcases volgen, in het gezelschap van twee presentatoren. Die werden bijgestaan door kinderen die nog in de kerstman geloven. Op dezelfde website konden ze de producten ook rechtstreeks bestellen. Verder stond er een chat op het programma waarop ze vragen konden stellen die onmiddellijk beantwoord werden.

Het evenement deed denken aan de principes van het klassieke televerkoop, met promotiedeals om klanten aan te moedigen te bestellen (tot 40% korting). Het geheel werd aangekondigd op de sociale media van de retailer. De online sessies zijn nog in uitgesteld relais te bekijken op de vernoemde website.

De actie werd voorgesteld als het grootste live shopping initiatief ooit gelanceerd in Frankrijk. Deze promotietool is een voorsmaakje van het e-commercemodel dat de meeste retailers in de toekomst zouden kunnen ontwikkelen. Het heeft als voordeel dat het beantwoordt aan twee sterke verwachtingen: het verlangen om ontspannende ervaringen live te beleven zonder zich te hoeven verplaatsen en de behoefte om begeleid te worden bij de aankopen.

Archief / BRANDS