Fr
Close

MEDIA

GM Group reorganiseert zonder Xavier Verellen

Maandag 11 Januari 2021

GM Group reorganiseert zonder Xavier Verellen

Na de in oktober aangekondigde aanpassing van zijn structuur (met enerzijds MediaNation ter overkoepeling van de uitgeefactiviteiten en anderzijds zijn servicepoot met diensten inzake design, webontwikkeling en videoproductie), herziet GMGroup nogmaals zijn organisatie en zijn teams. Bedoeling: het merkenaanbod vereenvoudigen en – in coronatijden als de onze - de kostenstructuur verlichten.
 
Xavier Verellen die aan het hoofd stond van MediaNation, heeft de groep ondertussen verlaten en wil zich toeleggen op de wereldwijde ontwikkeling van zijn QelViq Personal Sommelier. Ook Famke Robberechts (hoofdredactrice Newsweek) heeft er met het januarinummer haar laatste editie opzitten en vertrekt. Bart Klaps (marketing director) van zijn kant verlaat het bedrijf ten laatste in mei.
 
Voortaan bestaat het management uit Wouter Verschelden (publisher), Dominique Tanaka (CEO van GM Group), Stefanie Gubbi die verantwoordelijk is voor alle operations en marketing, Dominique Dewitte die de leiding heeft over Newsweek, BusinessAM en Newsmonkey en Olav Bongarts die sales onder zijn hoede heeft.
 
Parallel wordt het merkenaanbod vereenvoudigd, maar Newsmonkey en Business AM blijven zeker bestaan, net zoals Newsweek dat naar verluidt ook op papier zal blijven verschijnen. “Aan onze diensten en onze ambities om ze uit te bouwen tot referentiemedia, verandert niets", aldus Dominique Tanaka aan de telefoon. De TravelMedia content daarentegen zou opgaan in de platformen van MediaNation.

Archief / MEDIA