Fr

MEDIA

Overname EDA: neveneffecten voor Mag Advertising

Donderdag 7 Januari 2021

Overname EDA: neveneffecten voor Mag Advertising

Momenteel worden de kaarten inzake de commercialisering van de titels in regie bij Mag Advertising herverdeeld. Het staat ondertussen vast dat de gemeenschappelijke structuur die drie jaar geleden opgericht werd door Rossel en les Editions de l'Avenir op de nog warme as van IP Press, de overname van de Naamse groep door IPM niet zal overleven. Laatstgenoemde had al aangekondigd dat Moustique en Télé Pocket ingelijfd werden bij zijn eigen regie IPM Advertising. Vandaag doet Rossel hetzelfde met zijn eigen magazines Soir Mag en Ciné-Télé-Revue, alsook voor Télépro (Belgomedia).
 
De drie titels komen dus in regie bij Rossel Advertising dat zal instaan voor hun commercialisering (print en digital) en aldus zijn magazineaanbod dat al So Soir en Maxx omvatte, versterkt.
 
De regie aan de Koningstraat herinnert eraan dat Ciné-Télé-Revue 980.720 lezers vertegenwoordigt, tegenover 445.750 voor Télépro en 408.560 voor Soir Mag (CIM 2020, brand): “Dit aanbod staat garant voor kracht, samenhang en complementariteit in het zuidelijke landsgedeelte. Rossel Advertising verheugt zich op deze nieuwe samenwerking en wenst de ontwikkeling van het digitale bereik van al zijn merken te versnellen.”
 
Naast eerder genoemde titels commercialiseerde Mag Advertising nog andere grote namen in de magazinepers, waaronder de Touring-bladen en meerdere titels van de Franse groep Reworld Media, te beginnen met Top Santé en Télé Star, alsook Dr Good en Vital. Bij Touring ziet het ernaar uit dat de uitgever van plan is zijn titels intern te commercialiseren. Ze zijn samen goed voor meer dan een miljoen lezers (Total Brand). Wat er met de Belgische regie van Top Santé (567.200), Télé Star (235.600) & co gaat gebeuren, is nog niet geweten.

Archief / MEDIA