Fr

MEDIA

EK-doelpunten op straat uitgezonden via een uniek aanbod van Clear Channel/RMB

Dinsdag 5 Januari 2021

EK-doelpunten op straat uitgezonden via een uniek aanbod van Clear Channel/RMB

Het is een première die tv en DOOH combineert. Ter gelegenheid van het EK dat van 11 juni tot 11 juli plaatsvindt, slaan de RTBF, diens regie RMB en Clear Channel de handen in elkaar voor een unieke beleving met een al even uniek commercieel aanbod rond de mooiste doelpunten van het tornooi.
 
De Franstalige openbare zender die de rechten van het EK in handen heeft voor Franstalig België, biedt Clear Channel de mogelijkheid om ‘de Goal of the Day’ (in feite van de dag ervoor) in snacking formaat van 6’’ aan te bieden op de 2m²-schermen van City Play en I-Conic. Dat zal het geval zijn in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en meerdere Waalse steden.
 
Bij de actie hoort een aanbod dat openstaat voor alle adverteerders en binnenkort aan de markt wordt voorgesteld. Het wordt gecommercialiseerd door RMB. Het digitale scherm dat de ‘Goal of the day’ uitzendt, wordt verdeeld in twee delen: het ene met beelden van het doelpunt, het andere is voorbehouden aan de sponsor van de actie.
 
Baudouin van den Berg, sales director van Clear Channel: “Dit 'Goal of the day'-sponsoringaanbod illustreert de perfecte complementariteit van onze verschillende communicatiekanalen. Dankzij de soepelheid en flexibiliteit van ons digital out-of-home netwerk kunnen we de boodschappen in realtime aanpassen en steeds relevantere, contextuele content toevoegen. De veelheid aan contactpunten - van digitaal tot televisie, DOOH en radio - biedt de adverteerder de mogelijkheid om de hele dag zijn doelgroep te bereiken. Dankzij deze synergie tussen Clear Channel, RMB en de RTBF bieden we onze klanten een echte meerwaarde en innovatieve oplossing aan.”  
 
Catherine Servaes, development & partnerships director van RMB: "Een eenvoudig idee dat we delen met onze RTBF-collega's en dat ons sponsoringaanbod moet innoveren, en de ontmoeting met een andere dynamische regie resulteerden al snel in een vruchtbare samenwerking tussen de drie partijen! RMB is trots op dit commerciële partnership met Clear Channel waarvan we de doeltreffendheid en de wens om te inspireren toejuichen. We hopen dat de adverteerders dit als een unieke kans zien en dat het succes van dit initiatief ertoe zal leiden dat we deze ervaring met onze nieuwe partners nog regelmatig bij andere gelegenheden kunnen overdoen."

Archief / MEDIA