Fr

CREATIONS

Bridgeneers sensibilieert en biedt luisterend oor voor Vlaamse Overheid

Maandag 4 Januari 2021

Bridgeneers sensibilieert en biedt luisterend oor voor Vlaamse Overheid

Onder de slogan 'Je laten vaccineren is het beste plan. Zodat het leven straks weer starten kan.' lanceert Bridgeneers de officiële vaccinatiecampagne die de twijfelaars onder de bevolking ervan moet overtuigen zich te laten vaccineren tegen corona.

Die omvat in de eerste plaats de website laatjevaccineren.be, waar mensen de laatste nieuwberichten en evoluties vinden, alsook het antwoord op de meest gestelde vragen.

De campagne startte gisteren met een televisiespot op alle grote zenders in Vlaanderen (met Bart Peeters als voice over) en ondersteuning op de sociale media met extra animatiespots die zowel willen informeren als motiveren, alsook folders, flyers, enzovoort.

De campagne blijft het verdere verloop van de vaccinatiestrategie volgen. Aangepaste communicatieboodschappen en -materialen zullen in de volgende fases gericht ingezet worden naar de doelgroepen die aan de beurt zijn om zich te laten vaccineren.
Omdat door corona veel vertrouwde gesprekken wegvallen, besloten de Vlaamse Overheid en het bureau overigens ook om na de feestdagen de professionele hulplijnen in de kijker te zetten. Het is de eerste keer dat Tele-Onthaal, Awel, Nupraatikerover, 1712, de Zelfmoordlijn, de Druglijn en StopItNow gezamenlijk communiceren.

Hun boodschap: blijf praten. En als dat niet lukt, of als dat voor sommige onderwerpen moeilijk is, dan staat er altijd iemand voor je klaar bij een van de hulplijnen. Die boodschap wordt uitgedragen in twee tv-spots waarin mensen getuigen over de gesprekken die ze moeten missen, aangevuld met affiches en sociale media.

Archief / CREATIONS