Fr
Close

CREATIONS

Ogilvy Social.Lab recycleert de Ikea-catalogus in kerstversiering

Woensdag 23 December 2020

Ogilvy Social.Lab recycleert de Ikea-catalogus in kerstversiering

Tegelijkertijd met zijn eindejaarscampagne, en met de titel van Salesforce Sustainable Retailer of the Year 2020-2021' uitgereikt door Gondola op zak, gaat Ikea Belgium verder op het pad van de duurzaamheid met een actie gericht op de Ikea Family leden. Die is gerealiseerd door Ogilvy Social.Lab en werd in goeie banen geleid door het team Antoinette Ribas/Gregory Ginterdaele.

De actie 'Snö' spoort, net zoals de actie 'Küss' van vijf jaar geleden, de Ikea Family leden aan om hun Ikea catalogus - de voorlaatste die op papier uitgegeven wordt door Ikea - naar een Ikea vestiging te brengen om hem te recycleren. Niet in kussens zoals bij de 'Küss' campagne, maar in decoratie-sets voor Kerstmis. Die worden daarna met de post verstuurd naar de adressen van 1.000 deelnemers.


Alle elementen van de Snö kit, van verpakking tot inhoud - de kartonnen doos die zich transformeert in kerstboompjes, acht kerstballen, 152 sterren en uiteraard de handleiding om het in elkaar te zetten - zijn gemaakt van gerecycleerd papier uit de Ikea catalogus en intern ontworpen bij Ogilvy Social.Lab. De actie wordt gepromoot door een SoMe campagne.
#MagischeMomentenThuis
Het bureau lanceerde ook een meer klassieke campagne die de emotionele band tussen het merk en de consumenten versterkt. De campagne bestaat uit een hoopvolle boodschap voor de feesten en uit tips om hen te helpen bij het creëren en genieten van magische momenten thuis. Deze campagne bestaat uit een tv-spot van 30" die geproduceerd werd door Lovo (met Max Pauwels als regisseur) en ook een OLV-versie van 15" in programmatic.
Tegelijkertijd komt Ikea met de campagne 'Lockdown Home Furnishing Q&A' die op organische wijze loopt op de sociale media. Ze laat consumenten toe om vragen die te maken hebben met de eindejaarsfeesten en decoratie te stellen aan een interieurspecialist bij Ikea. Die antwoordt vervolgens met tips en tricks via posts op de sociale media.
Ikea biedt nog meer inspiratie rond decoratie door de 'deco minuut' video's op YouTube, ofwel tips van specialisten bij Ikea over vraagstukken rond decoratie.

Archief / CREATIONS