Fr

BRANDS

USA: Unilever zet punt achter Facebook-boycot

Zondag 20 December 2020

Na bijna een half jaar zet Unilever in januari een punt achter zijn reclameboycot van Facebook, Instagram en Twitter. “De sociale media in kwestie hebben zich verbonden tot het nemen van concrete stappen om de verspreiding van schadelijke content tegen te gaan”, aldus de FMCG-gigant in een verklaring. Wel zal het deze kanalen nauw blijven opvolgen.

Luis Di Como, EVP Global Media, Unilever: “We hebben een unieke rol en verantwoordelijkheid om de complexiteit van het social media-ecosysteem aan te pakken. Ons langetermijndoel is om met onze partners en de industrie samen te werken om veranderingen van het systeem te stimuleren. We worden aangemoedigd door de toezeggingen die de platforms deden om een gezondere omgeving te creëren voor consumenten, merken en de samenleving, in overeenstemming met de principes van de Global Alliance for Responsible Media. Daarom zijn we van plan om in januari een einde te maken aan onze investeringspauze op sociale media in de VS. We zullen onze positie indien nodig blijven heroverwegen."

Archief / BRANDS