Fr

BRANDS

Een week onder X, door André Réclame

Zondag 20 December 2020

Een week onder X, door André Réclame

De afgelopen dagen werden overheerst door een alomtegenwoordig Proximus dat een mediaregie oprichtte, Mobile Vikings overnam en de naam bekendmaakte van de bank die de operator samen met Belfius wil uit de grond stampen: Banx.  

Hebben we echt een nieuwe bank nodig? En hoe zit het met de naam die innoverend uit de hoek wil komen? Als je de naam snel uitspreekt, hoor je gewoon 'bank'.

De X van Banx deed ons natuurlijk denken aan de X van Proximus, maar helaas ook aan de X van Dexia, de funeste voorganger van Belfius.
Naar verluidt werd de url Banx.be verkocht voor iets meer dan 1300 euro, niet duur, maar wel duurder dan de swoosh van Nike ooit. Maar vandaag brengt Banx.be je nergens, zelfs niet naar een homepage 'under construction'. Jammer toch voor een digitaal project.

Bovendien is Banx niet uniek.

Banx is ook een cryptomunt. Niet zo bekend als de bitcoin, da's waar. En het is ook een tradingbedrijf. En een vastgoedbeleggingsoplossing in NY.
Logisch dat Banx de belangstelling van financierders maar ook van creatieven wekt. Het is de ene helft van een DJ-duo.

Wist je dat het ook de naam van een streetwear merk is? Handig om de outfit van de medewerkers van de nieuwe structuur te halen.

Want ook op het vlak van look en persoonlijkheid gaan jullie wat inspanningen moeten leveren, heren.
Deze foto die vorige week op LinkedIn verscheen, komt uit de presentatie van Proximus rond de strategie 2022 (plannen op drie jaar worden niet meer gemaakt!). Je kunt gerust stellen dat de baas zijn topmanagement beïnvloedt, zo sterk zelfs dat hij precies twee klonen naast hem heeft staan, gender fluid en al.
Wedden (hopen) dat het aanbod van Banx inspirerender en vernieuwender uit de hoek komt.

Archief / BRANDS