Fr

MEDIA

IP Belgium verwelkomt TMC

Donderdag 17 December 2020

IP Belgium verwelkomt TMC

Zoals aangekondigd na de zomer, officialiseerden TF1 en IP hun nieuwe samenwerking met de commercialisering vanaf 1 januari van alle Belgisch bereik van TMC.
 
Als eerste TNT-zender in Frankrijk brengt TMC eigenzinnige upscale content in sterprogramma’s als ‘Quotidien’ van Yann Barthès of ‘Burger Quiz’, in een generalistisch programmarooster bestaande uit Amerikaanse blockbusters, Franse films, series en nieuwsmagazines.
 
Bij ons is TMC inbegrepen in het basisaanbod of beschikbaar als optie bij Proximus, VOO, Telenet en Orange. Momenteel schommelt het marktaandeel in Franstalig België rond 1,5%. “Zonder de minste promotie tot dusver”, preciseert Denis Masquelier. 
 
“In de huidige context is het een mooie kans om ons commercieel aanbod te verrijken met een complementaire zender met een sterke persoonlijkheid. IP is van plan TMC als een volwaardig merk te positioneren”, aldus de DG van de regie. “De komst van TMC in ons aanbod kadert in ons streven om de toegang van de adverteerders tot het bereik van de verschillende merken te vergemakkelijken. IP richt zich meer dan ooit tot alle doelgroepen. Elke avond zal gemiddeld een kijker op twee afstemmen op een zender die we aanbieden. Aldus kan de regie haar leiderspositie in het zuidelijke landsgedeelte consolideren.”
 
U vindt meer details over dit nieuwe aanbod in onze MM Brunch van 20 december.

Archief / MEDIA