Fr
Close

MEDIA

Pascaline Goffin: "Onze nieuwe website valoriseert het dienstenpalet van de marketing factory die IPM Advertising geworden is."

Woensdag 16 December 2020

 Pascaline Goffin:

IPM Advertising dat vorig jaar geherstructureerd werd in zes departementen, telt vandaag 55 medewerkers die instaan voor de regie die uitgegroeid is tot een echte 'marketing factory'. Die biedt een gestoffeerd dienstenaanbod dat uitgebreid aan bod komt op de nieuwe website.  

Ter gelegenheid van deze lancering hadden we een gesprek met Pascaline Goffin en Henry Visart, respectievelijk head of marketing, communication & events en COO van IPM Advertising, om het te hebben over deze evoluties.  

Jullie CEO, die altijd al graag een voortrekker is geweest, zei het al in een van onze artikels in 2017. IPM Advertising is ondertussen wel degelijk uitgegroeid tot een marketing factory. Hoe krijgt deze ambitie concreet vorm?  

Pascaline Goffin: Naast onze media waarvan we de kwaliteit en de reclame-efficiëntie niet meer moeten aantonen, wordt deze ambitie belichaamd door het dienstenpalet dat we aanbieden en dat we in de verf zetten op onze nieuwe website.  

De nieuwigheid zit in de officialisatie van het aanbod dat een vraag beantwoordt: bureaus en adverteerders leggen ons vandaag almaar geavanceerdere briefings voor. Die hebben veel meer om het lijf dan de klassieke aankoop van reclameruimte en dat heeft ons ertoe aangezet ons dienstengamma te stofferen.  

Dit aanbod is heel uitgebreid, zowel wat de productie en de creatie betreft - met print, audiovisuele en webcontent, internetsites, software, events, enzovoort - als inzake campagnebegeleiding en - versterking - SEA, social media, influenceurs, enzovoort. We beschikken over al deze expertise en willen ze beter bekendmaken.
Henry Visart: In de praktijk gaat het om vakgebieden waarin we al geruime tijd actief zijn bij IPM. We stellen onze competentie voortaan ook ter beschikking van onze klanten en bieden hun de mogelijkheid de coördinatie van het geheel aan ons over te laten. 
Dat is een grote evolutie in de missie van een regie en ook een fundamentele trend op onze markt. Kijk maar naar de dimensie die onze Contentcel aangenomen heeft, met de enorme toename van formats als Native Ads en de rol van de Content Partners die toeneemt.

En dan hebben we het nog niet gehad over video en podcasts die een reële belangstelling genieten. Onze nieuwe site zet al deze geïntegreerde diensten die we op maat kunnen configureren in de kijker.

Welk volume vertegenwoordigen ze ten opzichte van de klassieke verkoop?  

Henry Visart: Onze traditionele media zijn nog steeds onze core business, maar we moeten in staat zijn andere diensten aan te bieden om aan de verwachtingen te beantwoorden. Momenteel vertegenwoordigen deze diensten nog een relatief bescheiden volume, maar dat blijft toenemen. In de vastgoedsector zijn ze bijvoorbeeld zeer gegeerd. Ik stel ook vast dat het dienstengamma almaar breder wordt. Met Mediahuis hebben we bijvoorbeeld een onderzoek gevoerd naar mobiliteit voor de automobielmarkt. Dat zijn gesofisticeerde en complexe acties die steeds meer van onze tijd in beslag nemen. Daarom hebben we de structuur en de teams aangepast. Onze sales profileren zich nu als echte sales ingenieurs die in staat zijn de activering van al deze pijlers voor bureaus en adverteerders te coördineren.  

Wat voor plaats nemen data in deze aanpak in?  

Een belangrijke, uiteraard. We zijn al lang uitgerust met de DMP Cxence en los van programmatic zijn er steeds meer aanvragen voor de premium inventaris, voor gepersonaliseerde segmenten en voor de rekwalificatie van DB's ten opzichte van ons netwerk.

Archief / MEDIA