Fr

BRANDS

Ford simuleert een achtervolging om de Puma te promoten (Focalys)

Woensdag 9 December 2020

Ford simuleert een achtervolging om de Puma te promoten (Focalys)

Om zijn sportieve SUV model Puma ST te promoten lanceerde Ford in september een innovatieve campagne onder de noemer ‘The Next Level’. In een video die verspreid werd via de sociale media, onthulde de autoconstructeur het nieuwe model. Op het einde van het filmpje kregen de kijkers het voorstel om te kiezen uit twee nieuwe scenes met de wagen waarna een nieuw filmpje startte. Na het tweede filmpje kregen ze opnieuw de keuze tussen twee nieuwe filmpjes.

De Puma ST wordt in de filmpjes bestuurd door de beroemde stuntvrouw Lucy Jayne Murray. De wagen bevat een geheime koffer en wordt achtervolgd door een mysterieuze wagen met op de achtergrond virtuele en echte decors die er futuristisch uitzien. De soundtrack is geïnspireerd op elektronische muziek uit de jaren ‘80. De deelnemer is verantwoordelijk voor het beschermen van het geheim en doet dit door de juiste keuze te maken op het einde van elke video zoals ‘Rij buiten de gebaande paden' of 'Rij incognito'.

Het is opmerkelijk dat een merk een video maakt waarin de kijker de held is. Dit initiatief van Ford is des te interessanter omdat het de fans in staat stelt om de wagen in avant-première en virtueel te testen in het bijzijn van een stuntvrouw. Hiermee wil het merk de millennials verleiden die op zoek zijn naar steeds creatievere en spannendere digitale ervaringen.

Archief / BRANDS