Fr
Close

MEDIA

Rode Neuzen Dag deelt zijn lied met at-thetable

Woensdag 2 December 2020

Omdat 2020 een bizar en moeilijk jaar is voor heel wat mensen, ook en vooral voor jongeren, wilde Rode Neuzen Dag, de goeddoelactie die inzet op de mentale weerbaarheid van jongeren, dit jaar een emotionele en alom aanwezige campagne, waarin muziek de rode draad vormt.

Als opvallende aftrap werd in samenwerking met at-thetable ingezet op een speciale aflevering van het populaire programma Liefde voor Muziek op VTM, deze keer onder de naam ‘De Reünie’. In deze pakkende uitzending zong een groot aantal bekende artiesten een cover van een nummer met een bijzondere betekenis voor 8 jongeren die door een zware periode gingen. Op het einde van de uitzending die een miljoen kijkers haalde, werden die opgeroepen om massaal songs te delen met#ShareYourSong.

De campagne kwam tot leven via de kanalen van HLN, VTM, Q-music en Belfius, maar ook de Rode Neuzen Dag scholen trokken mee aan de kar. Resultaat: de hashtag werd trending en zelfs de Koning reageerde.

Archief / MEDIA