Fr
Close

BRANDS

Het Rode Kruis maakt een account aan op TikTok (Focalys)

Woensdag 2 December 2020

Om jongeren bewust te maken van het belang van eerste hulp besliste het Franse Rode Kruis om TikTok in te zetten. De organisatie lanceerde van 14 augustus tot 12 september de #PLSChallenge op het platform. Die nodigde de tieners uit om de handelingen die levens kunnen redden aan te leren.

De ‘#PLSChallenge’ werd gepromoot door vier influencers die miljoenen abonnees hebben: @rose.thr, @lenna.vivas, @whatsupclaire en @baptistecassagnolle. Ze nodigden hun community uit om vier dansjes uit te voeren die lijken op de handelingen die nodig zijn bij situaties waar eerste hulp voor nodig is. Het Franse Rode Kruis wilde met dit initiatief de jongeren vertrouwd maken met de principes van eerstehulpverlening. 40% van de Franse scholieren zegt namelijk nooit een opleiding te hebben gehad over het bieden van eerste hulp. De actie kreeg weerklank op de sociale media via een video met als titel ‘Participe au #PLSChallenge avec tes TikTokeurs préférés’ (Neem deel aan #PLSChallenge met je favoriete Tiktok’ers) en via interviews met de influencers op Konbini, een populaire website over popcultuur.

Archief / BRANDS