Fr
Close

INTELLIGENCE

GiveActions delen reclame-inkomsten met geëngageerde projecten

Maandag 30 November 2020

GiveActions, de start-up van Maxime Van Der Meerschen, Elias Prinz en Gaspard Merten, drie jonge ingenieurs die net uit het Solvay Entrepreneurs Start Lab komen, lanceert een app die gebruikers in staat stelt om fondsen te werven voor verenigingen die actief zijn op het gebied van milieubescherming of sociale acties door te kijken naar advertenties.

Concreet kunnen geïnteresseerden die app downloaden door reclamevideo’s van groene of sociale bedrijven te bekijken 50% van de reclame-inkomsten hieruit toewijzen aan een vereniging van hun keuze om projecten te ondersteunen die een positieve maatschappelijke of ecologische impact genereren. De app vertelt hun meteen hoe groot hun impact is.

Het platform dat gefinancierd door Funds For Good Impact en het investeringsfonds Change, heeft al meer dan 18.000 leden en kan rekenen op de kosteloze begeleiding en coaching van Hugues Rey, CEO van Havas. “De toekomst van communicatie en marketing in de breedste zin van het woord ligt in de handen van de merken die zich durven te engageren en vectoren zijn van betekenis en relevantie ("meaningfulness") voor hun consumenten en prospects. Het project GiveActions beantwoordt volledig aan deze voorwaarden. Ik kijk ernaar uit om hen te begeleiden”, aldus laatstgenoemde.

Archief / INTELLIGENCE