Fr

BRANDS

Vikinglotto verovert het land met Wunderman Thompson en mortierbrigade

Dinsdag 24 November 2020

Vikinglotto verovert het land met Wunderman Thompson en mortierbrigade

Op 19 november presenteerde de Nationale Loterij een nieuw Europees loterijspel, het eerste sinds EuroMillions (2004). Spelers maken met een inzet vanaf 10 euro kans op een jackpot tussen 3 en 35 miljoen euro.
 
De lancering werd gezamenlijk in goede banen geleid door Wunderman Thompson en mortierbrigade. Nadat ze de merkpositionering bepaald hadden, namen ze elk opnieuw hun respectieve missies op voor de Loterij. Wunderman Thompson stond in voor de fine-tuning van het product, de UX, UI en het digitale luik; mortierbrigade boog zich over het brand design, de communicatiestrategie en de creatie van de globale communicatiecampagne.
 
Onder de slogan ‘Laat de Viking in je los’ toont die Belgen die een ‘vikingmoment’ beleven in een uit het leven gegrepen tafereel met de bedoeling Vikinglotto te positioneren als een gedurfd spel voor spelers met moed.

Archief / BRANDS