Fr
Close

BRANDS

Beats by Dre strijdt voor de erkenning van "black persons"

Maandag 23 November 2020

Beats by Dre strijdt voor de erkenning van

Beats by Dre, het merk van Apple, lanceerde een zeer activistische en opmerkelijke film die past in de huidige Black Lives Matter beweging. Die is gemaakt door een dertigtal ‘black persons’ – dat is hoe ze zijn voorgesteld in de eindgeneriek (zoals aandachtige kijkers ongetwijfeld zullen opmerken). De hoofdrolspelers zijn meer bepaald artiesten, sportmensen en creatieven en ze hekelen de hypocrisie rond ‘black culture’: ‘You love me, you love me not’. ‘You love (black) culture, but do you love me?’, aldus Tobe Nwigwe. De rapper leest vervolgens dit gedicht voor dat geschreven werd door de actrice en scenarioschrijfster Lena Waithe, op muziek van Solange Knowles. Het geheel wordt geïllustreerd door een reeks foto’s van bekende Afro-Amerikanen zoals de tenniskampioene Naami Osaka, maar ook van anonieme mensen. Melina Matsoukas stond in voor de regie en de creatie was in handen van Translation. Diens oprichter Steve Stoute strijdt al langer voor meer inclusie in de Amerikaanse reclame-industrie.

Archief / BRANDS