Fr

PARTNER CONTENT

Ladbrokes.be start met in-game programmatic met Gamned!

Vrijdag 20 November 2020

Ladbrokes.be start met in-game programmatic met Gamned!

Als belangrijke speler in de Belgische online wedsector gaat Ladbrokes.be prat op zijn voortrekkersrol en innoveert met de eerste in-game programmatic campagne die het voert met Gamned. Ladbrokes.be is al sterk vertegenwoordigd op vele kanalen – de sociale media, programmatic, referentiëring of via zijn ledennetwerk – maar wil zich onderscheiden via innoverende projecten. Dat doet het met een intern beheerd team en de steun van gespecialiseerde bureaus zoals Gamned en Bidstack.
 
“De volgende etappe is de integratie van ons retail bureaunetwerk in onze omnichannel strategie”, aldus Simon Mahieu die verantwoordelijk is voor de digitale dienst van Ladbrokes.be. Hij benadrukt overigens dat deze benadering de spelers een eenvormige en optimale beleving wil bieden, zowel in de winkels als online.
 
Ter gelegenheid van de Champions League en de Europa League werd een eerste programmatic advertising campagne gevoerd met Gamned! om zoveel mogelijk gekwalificeerde leads te genereren. Dankzij de inzet van meerdere formaten (een combinatie van bannering en native ads) en het gebruik van de algoritmen van Gamned! kon de doelstelling worden bereikt en kon de specialist zich toespitsen op nieuwe gebruikers.
 
Op basis van de prestaties van deze campagne associeert Ladbrokes.be zich met Gamned! om exclusief de eerste in-game programmatic campagne in België uit te testen.
 
“Bij Ladbrokes.be willen we alle technologische mogelijkheden benutten om te innoveren. We zijn verheugd dat Gamned! ons in zijn in-game programmatic mogelijkheden opneemt, wat aansluit bij ons publiek, meer bepaald via het Football Manager spel”, aldus Simon Mahieu die verantwoordelijk is voor de digitale dienst van Ladbrokes.be. En hij vult aan: “Dit nieuwe type van reclame biedt ons een enorm potentieel waarmee we ons voortaan willen positioneren.”
 
“We zijn bijzonder trots op dit exclusieve partnerschap en op het feit dat we onze klant kunnen meenemen naar nog onontgonnen delen van het gaming universum, met bevoorrechte reclameplaatsingen die perfect passen bij de gebruikers van Ladbrokes.be”, zegt Jean-François Zirger, managing director van Gamned! 
 
Het is dus via een technologische partner van Gamned! (Bidstack) dat de programmatic aankooptechnieken (gecontroleerde targeting, capping,…) voortaan beschikbaar zijn in een 100% in-game omgeving.

Archief / PARTNER CONTENT