Fr

BRANDS

Pringles laat het alarm afgaan tijdens het aperitief (Focalys)

Dinsdag 10 November 2020

Pringles laat het alarm afgaan tijdens het aperitief (Focalys)

Een paar weken geleden lanceerde het snackmerk Pringles in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk een vernuftige SoMe actie onder de noemer ‘Apéro Time’. Het betrof een alarm dat elke dag om 18u30 weerklonk op de sociale media om aldus de internetgebruikers te waarschuwen dat het tijd was voor het aperitief.

De wekker maakte een opvallend geluid en visueel was het een kleurrijke ervaring. Hij nodigde iedereen om snacks boven te halen voor dit langverwachte moment van de dag. Elke oproep werd ondertekend met ‘C’est officiel, c’est maintenant’ en stelde ook het gamma aan Pringles chips voor. De actie werd in livestream gevoerd op de sociale platformen van de adverteerder, waaronder Twitter.

Met dit eenvoudig en luchtig initiatief brengt Pringles wat verstrooiing bij zijn fans op dit gezellige en langverwachte moment van de dag. Het zou overigens interessant kunnen zijn om de actie te verlengen, bijvoorbeeld door het alarm te programmeren voor elk weekend, om aldus het hele jaar lang in het hoofd van de consument te blijven...

Archief / BRANDS