Fr

MEDIA

YouTube mikt ook op audioreclame

Woensdag 18 November 2020

YouTube mikt ook op audioreclame

Google kondigt een nieuw audio-aanbod aan op YouTube, met een format van 15’’ die bedoeld is voor al wie muziek of podcasts beluistert zonder voor zijn of haar scherm te blijven zitten. Adverteerders kunnen ‘dynamische muzikale line-ups’ kopen: playlists via het YouTube Music-aanbod. Dat omvat 70 miljoen officiële titels op catalogus. Aldus kunnen ze hun campagnes targeten.
 
Deze audio boodschappen worden gekenmerkt door creaties waarin de soundtrack de hoofdrol speelt bij de uitzending van de boodschap. De visuele component is meestal een stilstaand beeld of een animatie, aldus Google.
 
De audioformaten zijn in betaversie beschikbaar via veiling op Google Ads en per CPM, met dezelfde targetingopties, veilingstrategieën en impactmetingen op het merk als videocampagnes.
 
Volgens Google wijzen de eerste tests uit dat 75% van de audio-reclame een significante impact heeft op de brand awareness.
 
Meer details vind je hier.

Archief / MEDIA