Fr

CREATIONS

Liefdevolle giften van Adam & Eve/DDB voor John Lewis

Vrijdag 13 November 2020

Liefdevolle giften van Adam & Eve/DDB voor John Lewis

Ondanks de aankondiging dat er 1500 jobs geschrapt zullen worden bij John Lewis, bleef het duo John Lewis & Partners en Waitrose & Partners trouw aan de traditie en releaste half november zijn langverwachte kerstspot op 13 november, in het Verenigd Koninkrijk uitgeroepen tot National Kindness Day.

'Give a Little Love' (dat 24u voor de eerste uitzending op televisie tijdens 'The Voice' op ITV gereleast werd volgens een mediaplan in handen van Manning Gottlieb OMD) werd niet toevallig op deze datum de wereld ingestuurd. Tijdens dit jaar dat bijna volledig bepaald werd door de pandemie, staat de productie van Adam & Eve/DDB meer dan ooit in het teken van empathie. De spot kadert trouwens in een grotere campagne die 4 miljoen pond wil inzamelen ten voordele van twee liefdadigheidsinstellingen, FareShare en Home-Start, die de behoeftigste Britten helpen.
 
De creatieve benadering van de spot onderscheidt zich van de vorige afleveringen in de John Lewis-saga. In plaats van een enkel verhaal omvatten de 120'' van 'Give a Little Love' negen taferelen rond evenveel vriendelijke gebaren die onderling verbonden worden door een symbolisch hart, als een kettingreactie.
 
Deze tafereln die gemaakt werden op basis van verschillende animatietechnieken, werden ontworpen door verschillende artiesten, onder wie de Brit Chris Hopewell en de Fransman Sylvain Chomet, onder de supervisie van regisseur Oscar Hudson (Pulse Films).
 
Ook nieuw is dat John Lewis in plaats van de gebruikelijke cover uitpakt met een originele compositie van soul zangeres Celeste. 

Archief / CREATIONS