Fr

MEDIA

RMB neemt commercialisering van display in eigen handen

Woensdag 21 Oktober 2020

RMB neemt commercialisering van display in eigen handen

Zoals aangekondigd in het interview dat we hadden met Yves Gérard en Massimo Papa ter gelegenheid van de 35ste verjaardag van RMB, zal de regie haar digitale ontwikkeling de komende maanden versnellen. Ze gaat een dataplatform lanceren, ad replacement ontwikkelen en haar inventaris geleidelijk automatiseren. Ondertussen zal ze bovenop de online video en audio inventarissen vanaf 1 januari ook de verkoop van display advertenties op de websites van zijn audiovisuele partners in regie in handen nemen.

Het gaat met name om de websites van de RTBF, NRJ, MediaWan (AB3 en ABXPLORE) en LN24, naar verluidt goed voor ruim een miljard impressies per jaar, aangeboden via classic en programmatic buying. Tot dusver stond Pebble Media in voor de commercialisering van deze display reclameruimte.
 
Yves Gérard, CEO van RMB licht toe: “Aangezien ons vak alsmaar meer naar een 'digital first' mediawereld evolueert, is het logisch dat onze regie display in zijn aanbod opneemt. De digitale identiteit van RMB moet noodzakelijkerwijs meegaan in deze ontwikkeling. De markt, die er niet altijd wijs uit raakte, beschikt nu over één toegangspunt voor al onze inventarissen. We zijn Pebble Media dankbaar voor de lange en vruchtbare samenwerking. En we feliciteren hen voor de vakkundigheid waarmee ze de websites van onze zenders beheerd en verdedigd hebben.”

Archief / MEDIA