Fr

BRANDS

De VSV en AWSR gaan weer de baan op met Done by Friday

Zondag 18 Oktober 2020

In opdracht van de VSV en AWSR voerde Done By Friday voor het tweede opeenvolgende jaar de campagne ‘De Grote Verkeersquiz’, een online wedstrijd waarmee mensen op een speelse manier hun verkeerskennis kunnen vergroten. Er zijn nog tot 15 november 200 prijzen te winnen, waaronder een e-bike.

Om zoveel mogelijk Belgen te overtuigen om deel te nemen aan de quiz, wordt er ingezet op een digitale mediastrategie, alsook op een structurele partnership met Het Nieuwsblad en Metro: de titels zullen gespreid over vier weken native artikels en online video delen met hun publiek om aldus meer achtergrond rond de belangrijkste verkeersthema’s te geven. In Metro staan er ook vier printadvertenties gepland.

In Vlaanderen wordt er extra aandacht gegeneerd dankzij de steun van tien ambassadeurs, waaronder Kürt Rogiers en Tatyana Belloy en een gerichte PR-aanpak.

Naast het b2c-luik van de quiz richt de campagne zich naar bedrijven. Die konden zich op voorhand inschrijven en ontvingen vervolgens een unieke url en dashboard. De actie werd ondersteund door een b2b communicatiekit.

De volledige campagne wordt nog versterkt via verschillende commerciële partnerships met Axa als hoofdpartner.

Archief / BRANDS