Fr

AGENCIES

Havas Village wordt nog intelligenter met Mathias Beke

Zondag 18 Oktober 2020

Havas Village wordt nog intelligenter met Mathias Beke

Havas Village Brussel kondigt de oprichting aan van een zogenaamd ‘intelligence team’ onder leiding van Mathias Beke. Die is vooraan chief intelligence officer bij de groep.

Het nieuwe aanbod bestaat uit drie complementaire pijlers: klassiek onderzoek (Insights), dataverzameling (AdOps) en analyse van de resultaten (BI). Die vallen respectievelijk onder de verantwoordelijkheid van Vanessa Sanctorum, Daphné Limberopoulos en Julien Foucart.

Eigen onderzoek of externe studies (Meaningful Brands, Prosumer, Brand Media Monitor, CIM TGM-CD, enz.), gecombineerd met nieuwe technologische oplossingen (Funnel.io, Power BI, Mediarithmics, Eyeota) zijn maar enkele tools die ter beschikking zullen staan van het elfkoppige team.

“Onze ‘Meaningful’ benadering van communicatieactiviteiten zorgt ervoor dat we in onze creatie en media-uitingen dezelfde taal spreken”, aldus Mathias Beke. Zo creëren we meer synergie tussen de talenten (en hun tools) en kunnen we beter beantwoorden aan de specifieke behoeften van alle Village klanten. De combinatie van traditioneel onderzoek met nieuwe vaardigheden op het vlak van gegevensanalyse laat ons toe om merken, hun consumenten, hun competitieve omgeving en de culturele context die ermee samengaat beter te begrijpen. Dit vormt de basis voor onze strategieën, zowel op het gebied van media als creativiteit.”

Archief / AGENCIES