Fr

MEDIA

De EASA verwelkomt Google

Donderdag 15 Oktober 2020

De EASA verwelkomt Google

De European Advertising Standards Alliance (EASA), waartoe in ons land de JEP en het Communicatie Centrum behoren, verwelkomen Google als eerste digital pure player lid en partner van het netwerk voor reclamezelfregulering.

Google is het eerste bedrijf dat als digital pure player lid toetreedt tot EASA. Hierdoor engageert Google zich ten gunste van de nationale zelfreguleringssystemen, waaronder de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame in ons land. “Ik verheug me dat Google voortaan deelneemt aan de werking van het zelfregulerende systeem inzake reclame, in Europa en met name in België. We hopen dat andere spelers zoals Facebook dit voorbeeld zullen volgen”, aldus Sandrine Sepul, directrice van het Communicatie Centrum.

“We zijn overtuigd van het belang van het vertrouwen van de consument in de advertenties die ze online zien voor de toekomst van onze branche en om het internet voor iedereen open en betaalbaar te houden. We weten ook welke belangrijke rol advertenties spelen om Belgische bedrijven te helpen herstellen en te doen groeien in deze moeilijke tijd. EASA en zijn netwerk van Europese advertentieregulators spelen een absoluut cruciale rol in deze inspanning, en we zijn trots als onderdeel van de advertentie-industrie in België om hieraan deel te nemen. We kijken ernaar uit om EASA te ondersteunen bij het handhaven van hoge normen voor veilige, verantwoorde digitale advertenties voor consumenten, terwijl de leden blijven evolueren om gelijke tred te houden met ons snel veranderende ecosysteem”, aldus Thierry Geerts, Country Manager Google België.

De European Advertising Standards Alliance (EASA) is de stem van de zelfregulering inzake reclame in Europa. Ze verenigt 28 zelfregulerende organisaties in 26 Europese landen en 13 organisaties uit de reclame-industrie die adverteerders, bureaus en de media vertegenwoordigen.

Archief / MEDIA