Fr

INTELLIGENCE

Live Panel: GroupM analyseert consument van morgen

Woensdag 14 Oktober 2020

Live Panel: GroupM analyseert consument van morgen



Om inzicht te verwerven in de leefwereld van de jongeren tussen 13 en 17 jaar – de consumenten van morgen - ondervroegen de bureaus van GroupM (Maxus, Mediacom, Mindshare en Wavemaker) 8.000 tieners in 18 verschillende landen, waaronder ook België (#505). De field liep voor de coronacrisis uitbarstte; daarom voegde de groep een addendum toe over de impact van de crisis op de teenagers van nu.
 
Het rapport onthult een doelgroep die positief in het leven staat - 69% zegt dat ze tevreden zijn met hun leven - met sterke en zeer individuele ambities. Tieners blijken zeer goed geïnformeerde, zelfredzame en uiterst slimme besluitvormers zijn. Dit in tegenstelling tot de manier waarop ze vaak in de media als onverantwoordelijk wordt afgeschilderd. 
 
Volgens het onderzoek koopt 58% liever producten van bedrijven die zich bekommeren om mensen en de omgeving enerzijds en die hun eigen waarden weerspiegelen. De top vijf van hun favoriete merken bestaat uit Nike (20%), Adidas (14%), Apple (8%), Samsung (5%) en Amazon (2%).
 
Teenagers zijn naar verluidt ook ontvankelijk voor reclame als die relevant en gepersonaliseerd is. Zo stoort 57% zich niet aan reclame voor dingen waarin ze geïnteresseerd zijn. 37% gebruikt adblockers.
 
In tegenstelling tot wat vaak wordt aangenomen zijn teens nog altijd fervente televisiegebruikers (78% kijkt dagelijks, gemiddeld anderhalf uur); 60% kijkt zelfs dagelijks live televisie.
 
Ontdek het volledige verslag hier.

Archief / INTELLIGENCE