Fr

BRANDS

BMW start 'phygital' offensief om het wegvallen van het Salon op te vangen

Maandag 12 Oktober 2020

BMW start 'phygital' offensief om het wegvallen van het Salon op te vangen

BMW Group Belux was de eerste autofabrikant die reageerde op de annulering van de Brussels Motor Show 2021. Het merk meldt een coronaproof commercieel offensief vanaf januari, dat zowel fysiek als digitaal zal zijn.
 
Centraal in de actie staan de 67 Belgische concessiehouders van BMW, MINI en BMW Motorrad. Zij zullen een sleutelrol spelen in de presentatie van de nieuwigheden en de salonvoorwaarden die toch toegepast zullen worden.
 
“We zullen de klanten niet naar het salon brengen, maar het salon naar de klanten”, verklaart Eddy Haesendonck, de CEO van BMW Group Belux. “Doelstelling is dat de klant in contact komt met ons uitgebreide netwerk van concessiehouders die hun rol als mobiliteitsadviseurs ten volle zullen spelen, maar ook dat we via groot of klein scherm aanwezig zullen zijn tot bij de klanten thuis.”
 
“Dankzij de aanzienlijke investeringen in digitalisering die we de afgelopen maanden gedaan hebben – zoals de investering in de nieuwe online configurator die sinds het coronavirus ongeziene bezoekersaantallen trekt – maar ook door opties zoals online reserveringen en de betaling van reserveringskosten op stockvoertuigen, kunnen we ons dat veroorloven”, vervolgt hij.
 
Bovendien denkt BMW dat zijn dichte netwerk van concessiehouders een authentieke fysieke ervaring mogelijk te maken – om de wagens te ontdekken, testritten te maken, commerciële voorstellen op maat uit te werken, enzovoort – en toch de coronamaatregelen na te leven.
 
Febiac van zijn kant heeft laten weten dat de onzekerheid over de evolutie van de pandemie het onmogelijk maakt om in januari een fysiek salon te organiseren. Het volgende Autosalon van Brussel is dus gepland voor 2022.
 
“We willen in geen geval inbreuk plegen op de veiligheidsmaatregelen en de contactbeperkingen die de regering van elke burger en elke organisatie verwacht”, aldus Pierre Lalmand, directeur van het Salon.
 
Wat er ook van zij, dit is alweer een harde klap voor de autosector, maar ook voor alle Belgische media.

Archief / BRANDS