Fr

PARTNER CONTENT

Polestar, de elektrische auto 2.0: zij hebben hem getest, deel 2

Donderdag 1 Oktober 2020

Polestar, de elektrische auto 2.0: zij hebben hem getest, deel 2

Sinds 25 juli herbergt Brussel 's lands eerste Polestar Space. Bezoekers kunnen er kennismaken met het gelijknamige elektrische automerk dat net als Volvo toebehoort aan de Chinese groep Geely. Met zijn ambitieuze digital first aanpak wil de nieuwkomer de autosector naar een nieuw, duurzamer tijdperk katapulteren. Het milieubewuste en digitaal geïnspireerde rijplezier krijg je er zomaar bij.  

En omdat één beleving nu eenmaal meer zegt dan 1000 woorden, vroegen we vier professionals uit onze sector of ze bereid waren de Polestar 2 een dagje uit te testen en vervolgens verslag uit te brengen van hun ervaring. En zo geschiedde. Vier profielen, vier verhalen, vier nieuwe fans.  Na Ben Jansen (CCO, DPG Media) is dit de ervaring van Nicolas Lambert, directeur van Fairtrade Belgium.

"Ik houd enorm veel van auto's, ik rijd graag en heb een voorliefde voor performante modellen, maar uiteraard ben ik gevoelig voor duurzaamheid. Ik had al een elektrische auto dus ik was al overtuigd door de voordelen. Als je eenmaal een elektrische wagen hebt, wordt het een evidentie, zelfs de kwestie van de autonomie is minder een bekommernis dan vroeger."  

De Polestar 2 beschouwt hij als een heel toegankelijk model. "Hij is helemaal niet intimiderend en ideaal om mensen vertrouwd te maken met duurzaam rijden." Bovendien biedt hij een goed evenwicht tussen moderniteit en een zeker classicisme, zonder te vervallen in excentriciteit. "Alles is gemakkelijk, wat het rijden zen maakt."

De sleutel in de conversie naar elektrisch rijden, is volgens Lambert de mogelijk om de ervaring mee te maken: die spreekt immers voor zich. "Dat is belangrijk op de markt van de bedrijfswagens. In leasing is deze wagen betaalbaar en je hebt veel minder brandstofkosten. Hij biedt dus niet alleen milieuvriendelijke, maar ook betaalbare luxe."
Powered by Polestar

Archief / PARTNER CONTENT