Fr

AGENCIES

Agencies Against Corona deelt verhalen maar niet het virus

Donderdag 1 Oktober 2020

Agencies Against Corona deelt verhalen maar niet het virus

De verschillende maatregelen om de coronacrisis te bezweren, leiden tot frustratie, misverstanden en communicatieproblemen. Virologen trekken aan de alarmbel en vragen heldere en begrijpelijke communicatie. Hun oproep leidde tot een vrijwillig initiatief van communicatiespecialisten. Onder de naam ‘Agencies Against Corona’ ontwikkelen ze met de hulp van wetenschappers en virologen campagnes naar specifieke doelgroepen.
 
Op 1 oktober startte de eerste vrijwilligerscampagne onder de naam ’#ShareTheStories’. Ze berust op een online test waarmee iedereen kan ontdekken waarom hij de coronamaatregelen op een bepaalde manier interpreteert. Doelstelling is niet de burgers met de vinger te wijzen, wel om ze tools te geven zodat ze de crisis beter kunnen begrijpen en dus beheersen.
 
Agencies Against Corona groepeert Well Communications dat de lead op het project genomen heeft, Influo The Brand Connectors en Meltwater die de influencercampagne steunen, Lunatink voor de art direction, Zenia.be voor de fotografie en Remy Communication voor de persrelaties. Tunity stond in voor de website en de online vragenlijst. Voor strategisch advies kan Agencies Against Corona rekenen op theConversation, Motcha, alsook The Brand Connectors en Remy Communication.
 
DPG Media et le Voka steken een handje toe door hun mediakanalen ter beschikking te stellen.

Archief / AGENCIES