Fr

CREATIONS

Wavemaker ontwikkelt de eerste advertentie die verbonden is met een cloud

Zondag 27 September 2020

Wavemaker ontwikkelt de eerste advertentie die verbonden is met een cloud

Wavemaker Belgium heeft een primeur op wereldschaal ontwikkeld: een reclamebanner verbonden aan een cloud. Het betreft een echt staaltje van technisch vernuft met als doelstelling, en dankzij de gezichtsherkenning, het creëren van een echte interactie met de surfer om aldus de relevantie en de impact van de reclame te verhogen. In de praktijk stelt dit de gebruiker in staat om zijn emotionele score te bepalen via een foto die hij rechtstreeks in de banner uploadt.

Je kan de banner die hiernaast in deze nieuwsbrief te zien is, zelf testen.
 
“Het is ludiek en interactief en het toont vooral perfect aan dat het vandaag mogelijk is om op een andere manier digitale reclame te voeren, met een wezenlijke impact en waarbij de consument daadwerkelijk betrokken wordt”, aldus Florian Linclau, head of analytics & insight bij Wavemaker.

“Onze geheugenfuncties worden vandaag 10% meer belast bij het gebruik van een digitaal medium en daarbij komt nog het feit dat er overal reclame te zien is, in alle richtingen en in alle vormen. Het resultaat is dat nog maar zeer weinig mensen zich de reclame herinneren die ze gezien hebben. Vandaar deze vraag: zou het niet mogelijk zijn om deze herkenning te vergroten door het creëren van een ervaring waarbij er interactie is in digitale reclame?"

Dat is wat we al twee jaar geleden hebben gedaan met Media IQ, een banner waarmee mensen hun intelligentiecoëfficiënt konden testen ten opzichte van het gemiddelde niveau. De resultaten daarvan waren behoorlijk goed en we wilden deze ervaring opnieuw uitproberen, met de bedoeling nog een stapje verder te gaan. Het past in onze strategie van dit jaar die gebaseerd is op Behavioural Data Science. Zes maanden geleden kwamen we dus op het idee om gezichtsherkenning te gebruiken in digitale reclame. We vertrokken vanuit de vaststelling dat deze technologie bestaat in alle clouds - Microsoft, Google of Amazon… Maar hoe zouden we ze kunnen gebruiken in een banner? Dat is de uitdaging die de digitale teams van GroupM, die ons aanvankelijk voor gek verklaarden, zijn aangegaan en tot slot hebben waargemaakt.”

Archief / CREATIONS