Fr

ASSOCIATIONS

UBA peilt naar aandeel van digital in de reclamebestedingen

Maandag 21 September 2020

UBA peilt naar aandeel van digital in de reclamebestedingen

Na de Matrix van BAM en de Digital Benchmark van de UMA, peilt nu ook de UBA naar de omvang van de digitale reclamebestedingen in de totale mediabudgetten van zijn leden. De vereniging roept haar leden op deel te nemen aan dit grootschalige online (en intern beheerd) marktonderzoek, dat overigens ook toegankelijk is voor niet-leden.

Een tiental grote adverteerders, waaronder D’Ieteren die voortrekker is van de studie, maar ook KBC, Proximus, ING, Colruyt en Ford, hebben hun deelname al bevestigd. Na afsluiting van de field die nog loopt tot minstens eind deze maand, krijgen de deelnemers wiens data beschermd zijn door een eenzijdige NDA, ontvangen een globaal marktrapport en een geïndividualiseerd sectorrapport waarin benchmarks met de eigen sector mogelijk zijn.

Wie interesse heeft kan hier contact opnemen met de UBA.

Archief / ASSOCIATIONS