Fr
Close

BRANDS

Facebook haalt Oculus opnieuw uit de kast

Donderdag 17 September 2020

Facebook haalt Oculus opnieuw uit de kast

 Zoals de Amerikaanse Cathy Hackl, AR & VR Visionary, aanhaalde op de UBA Trends Day, besteedde de laatste conferentie van Facebook Connect veel aandacht aan Oculus, dat het sociale netwerk voor twee miljard dollar kocht in 2014. Met enerzijds de presentatie van de nieuwe Oculus Quest 2 headset, efficiënter en goedkoper dan zijn voorganger (349 vs 400 euro), en waarvan het bereik veel verder gaat dan gamen. Facebook positioneert zijn VR-headset inderdaad als een echt werkinstrument - zoals te zien is in de videopresentatie van het Infinite Office hieronder.
Tijdens de conferentie kondigde Facebook ook een partnerschap aan tussen Oculus en EssilorLuxottica om met het merk Ray-Ban de eerste augmented reality-bril te creëren. Een product waar Facebook veel hoop op vastigt: Zuckerberg gelooft dat het op termijn de smartphones zal vervangen en dat volgend jaar op de markt zou komen.

Archief / BRANDS