Fr
Close

MEDIA

D-day voor Disney+ in België

Maandag 14 September 2020

D-day voor Disney+ in België

Vanaf vandaag is Disney+ (eindelijk) ook in België beschikbaar met een nationaal aanbod dat niet noodzakelijk identiek zal zijn aan dat van andere markten.
 
Het platform groepeert er de content van zijn vijf merken, dus de films, documentaires en series van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic. “Vanaf de lancering zijn meer dan 700 films, meer dan 350 series en 59 exclusieve Disney+ Originals beschikbaar”, aldus Marco de Ruiter, country manager en head of media Benelux bij The Walt Disney Company.
 
Het platform is beschikbaar op de meeste apparaten die op het internet zijn aangesloten en biedt een reclamevrije kijkervaring. Naast de bibliotheek met eigen film- en televisie-entertainment, is Disney+ de plaats waar films uitgebracht door The Walt Disney Studios in 2020 en later exclusief gestreamd kunnen worden. Dat is bijvoorbeeld het geval met Mulan dat vanaf 4 december wel beschikbaar zal zijn in het basisabonnement.

De gebruikers krijgen toegang tot vier simultane streams, onbeperkte downloads op maximaal tien apparaten, gepersonaliseerde aanbevelingen en de mogelijkheid om zeven verschillende profielen in te stellen, waaronder Kids-profielen met een gemakkelijke kindvriendelijke interface waardoor kinderen eenvoudig kunnen navigeren in leeftijdsgeschikte content.
 
Een abonnement kost 6,96 euro per maand. Op hoeveel abonnees de streamingdienst mikt, willen ze (natuurlijk) niet kwijt. “We willen zoveel mogelijk consument bereiken en blij maken met de unieke entertainment propositie die we hebben”, aldus de Ruiter. “We denken dat ons aanbod dat vooral maar niet uitsluitend family entertainment omvat, ook algemene streamers kan aanspreken. Iedereen die aanspraak probeert te maken op de aandacht van de consument, is onze concurrent, maar we denken dat er genoeg ruimte is op de markt en wij zijn overtuigd van de waarde van onze content die hier exclusief en op een gebruiksvriendelijke manier wordt samengebracht.”
 
Proximus All Stars en All Stars Sports abonnees krijgen 12 maanden gratis, maar Disney+ “staat ook open voor samenwerkingen met andere spelers op de markt”, aldus de country manager.
 
De lancering wordt ondersteund door een grootscheepse campagne in de klassieke media en via digital, alsook op de Disney-zenders die in ons land naar verluidt beschikken over zo’n 2 miljoen maandelijkse kijkers. De creatie van de campagne gebeurde intern, de media-aankoop wordt in goede banen geleid door Publicis. Er hoort ook een PR-campagne met een uitgebreid street art luik dat door Pure PR in goede banen wordt geleid in vijf Belgische steden (Brussel, Antwerpen, Gent, Luik en Charleroi), met telkens een creatie van een andere street artist rond een van de vijf huismerken.

Archief / MEDIA