Fr

BRANDS

Galler smukt zijn imago op met Minale Design Strategy

Donderdag 10 September 2020

Galler smukt zijn imago op met Minale Design Strategy

Galler deed een beroep op Minale Design Strategy om de positionering en filosofie van het merk te onderbouwen en ontwikkelen, dit door middel van een nieuwe identiteit die een onafhankelijke, ‘openminded’, feestelijke, diverse en democratische chocoladeproducent moet belichamen.

Wat betreft de identiteit treedt het merk nu naar buiten met een grote G, symbool van explosieve vreugde. Zwart werd vervangen door wit voor een frissere en open uitstraling, terwijl het oranje, een sterke kleur die al sinds mensenheugenis geassocieerd wordt met Galler, logischerwijze behouden werd, maar wel in een moderner jasje werd gestoken.

Op merkvlak bedacht Minale een grondwet om zo de onafhankelijkheid die het merk kenmerkt te onderstrepen en versterken. Net zoals bij een staat dus. Het concept is gebaseerd op één gemeenschappelijk doel: in alle onafhankelijkheid betaalbare chocolade aanbieden aan iedereen, chocolade die geproduceerd is met respect voor de mensen en hun vrijheid...

Archief / BRANDS