Fr

MEDIA

IP onthult zijn najaar en neemt TMC in regie

Donderdag 10 September 2020

IP onthult zijn najaar en neemt TMC in regie

Voor zijn najaarspresentatie verwelkomde IP Belgium virtueel de directies van RTL Belgium en zijn verschillende partners, onder wie TF1-baas Gilles Pélisson die aankondigde dat televisiezender TMC (van programma’s als de ‘Burger Quizz’ van Alain Chabat en ‘Quotidien’ van Yann Barthez) vanaf januari gecommercialiseerd zal worden door IP.
 
Sandrine Gobesso, DG TV van RTL Belgium, had het over de eerste exclusieve producties voor RTL Play dit najaar en herinnerde aan de sterke vooruitgang van het streamingplatform: +65% maandelijkse gebruikers in een jaar tijd, goed voor elke maand 1,4 miljoen streams (+28%). Erwin Lapraille, DG Radio van de groep, kondigde de uitrol van RTL Podcast aan. Tom Klerkx, MD van Nostalgie en NRJ België, kwam de complementariteit tussen de twee Nostalgie-zenders benadrukken en kondigde aan dat de ochtendschijf van NRJ voortaan al om 5u begint.
 
Voor IP herinnerde commercieel directeur Ludovic de Barrau om te beginnen aan de bereiksuccessen van de afgelopen maanden. “De Belgen hebben toenadering gezocht tot hun lokale media, wat bevestigt dat onze transversale strategie juist zit. Elke week generen alle media die IP vertegenwoordigt 825 miljoen reclamecontacten. De media die we vertegenwoordigen, investeren om zich aan te passen aan deze veranderende wereld: adressable, influencer marketing, reclameformats op maat, creatieve digitale formats,… Het succes van al deze formules zet ons aan om de komende maanden en jaren het beste van onszelf te geven.”
 
Prioritair daarbij zijn volgens Ludovic de Barrau de aanpasbaarheid, de innovatie en de creativiteit “die altijd deel uitgemaakt hebben van het DNA van IP”.
 
Hij verwees naar de zeer bemoedigende balans van addressable dat een uitstekend terrein is om adverteerders te gaan halen die tot dusver nog niet op televisie investeerden”. Hij preciseerde nog dat op dat blak de commerciële doelstellingen werden bereikt.
 
Andere prioriteiten inzake innovatie: audio en video.
 
Op audiovlak biedt de regie elke maand een inventaris van 32 miljoen impressies die Ludovic de Barrau omschrijft als “de ideale aanvulling bij radiocampagnes om de targeting te verfijnen”. Op het vlak van digitale video herinnerde hij eraan dat het aanbod dat deze zomer gelanceerd werd adverteerders in staat stelt “de prestaties van hun campagnes via de platformen te maximaliseren”. Beide kanalen bieden respectievelijk een extra wekelijkse reach van 5% bij de radiocampagnes en 7% bij de televisiecampagnes. “De strategie die onze media op punt gesteld hebben, werpt vruchten af. Tot slot wees hij erop dat alle radio- en televisiezenders in regie bij IP het mogelijk maken om elke week respectievelijk 56% van de bevolking en 75% van de Franstaligen te bereiken, met de precisering dat de fair share van de regie op tv is gestegen tot 68% en voor sommige krachtige blokken zelfs tot 73%.”

Archief / MEDIA