Fr

CREATIONS

Mother herinterpreteert de fabel van de haas en de schildpad voor Ikea

Maandag 7 September 2020

Mother herinterpreteert de fabel van de haas en de schildpad voor Ikea

In het Verenigd Koninkrijk brengt Ikea een verbazingwekkende film uit, die nogal in contrast staat met zijn gebruikelijke producties, zowel qua vorm als qua toon. 'The Hare', bedacht door Mother London, gaat terug naar de fabel van de haas en de schildpad om het belang van een goede nachtrust te benadrukken.
 
In de spot steekt de haas de nacht door, met feesten en zappen op zijn laptop voordat hij op zijn bank in slaap valt, terwijl in het appartement naast het zijne, de schildpad wakker wordt en helemaal klaar is voor de race, na een goede nachtrust in een Ikea-bed ...
 
Het inzicht past in de huidige context: de pandemie, de stress en angst die ze met zich meebrengt, waardoor bij veel mensen slaapstoornissen ontstaan.
 
De campagne omvat OOH, met de boodschap dat een goede nachtrust nuttiger en effectiever is dan alle energiedrankjes, vitaminesupplementen en andere anti-aging crèmes bij elkaar.

Archief / CREATIONS