Fr

MEDIA

RTBF: La Deux en Pure versmelten in Tipik

Woensdag 26 Augustus 2020

RTBF: La Deux en Pure versmelten in Tipik

Assets :


Dit najaar neemt initiatief en sluit nauwer aan bij de jonge actieve bevolking. Dat is de rode lijn doorheen het najaarsrooster van de RTBF en de lancering van Tipik. Met als baseline ‘Keep it pop’ maakt de zender op 7 september zijn opwachting, ondersteund door een grootscheepse multimediacampagne.
 
Het merk wordt voorgesteld als het nieuwe digitale, radio en tv-medium van de RTBF dat zich richt tot de millennials: “Voor het eerst in zijn geschiedenis combineert de RTBF radio, tv en digital (dat als ruggengraat van het project bestempeld wordt, nvdr) in een enkel medium. Pure en La Deux gaan op in dit project, met een nieuwe naam, een nieuwe look en nieuwe uitzendingen.”
 
De lancering is het orgelpunt van een oefening die twee jaar geleden van start ging. “De banden tussen Pure, La Deux en de digitale projecten werden nauwer naarmate dit werk vorderde. De vertakkingen zijn sterk, met ambassadeurs die doorheen het geheel van de media reizen. Dat bracht ons als vanzelf bij een uniek en transversaal medium. Een door iedereen en overal herkenbare baseline, met een sterke digitale verankering. Bepaalde projecten zijn verbonden met televisie, andere met de radio en nog andere zijn louter digitaal”, aldus Aurélie Berckmans die verantwoordelijk is voor Tipik en Jam.
 
De sites, sociale media en Auvio zijn de voornaamste instappunten voor Tipik, met een unieke pagina per sociaal medium, maar ook specifieke inhoud voor Facebook, Instagram en YouTube, en een enkele site (rtbf.be/tipik) voor het hele aanbod.

Meer details hier.

Archief / MEDIA