Fr

MEDIA

Najaarsroosters: 19 nieuwe programma's voor de VTM-familie

Donderdag 20 Augustus 2020

Najaarsroosters: 19 nieuwe programma's voor de VTM-familie

Net zoals SBS eergisteren presenteerde DPG Media gisteren zijn najaarsroosters. In normalere tijden gebeurt dat tijdens een grootscheepse show gevolgd door het leukste feest van de zomer, maar wegens corona werd dat vervangen door een zeer professionele live stream ingeleid door Vincent Fierens. Hij verwelkomde om te beginnen CEO Kris Vervaet die een beknopte stand van zaken opmaakte en wees op de grote flexibiliteit die de groep tijdens de crisis aan de dag legde. “We hebben duidelijke keuzes moeten maken en zetten volop in op nieuws en entertainment”, zei hij over de toekomst. Hij bevestigde ook dat er op 3 september meer informatie zou volgen over het SVOD-platform Streamz.

Voor de start van het showgedeelte waarin de broertjes Coppens met de hulp van de schermgezichten de nieuwe programma’s voorstelden, kwam Dirk Lodewyckx (directeur radio, tv en streaming) nog de nieuwe zenderfilosofie en het de logica achter de nieuwe zenderstructuur toelichten. “We volgen de kijker”, vatte hij samen, “dus is VTM aanwezig op SVOD, AVOD en lineair.” Waarna Ben Jansen (CCO) fijntjes wees op het enorme succes van het overkoepelende digitale platform VTM GO (goed voor 1 miljard reclame-impressies) en de komst van Discovery en TLC waarvoor de groep vanaf 1 januari de regie zal doen, zowel online als lineair.

In totaal verwelkomen de zenders dit seizoen 19 nieuwe programma’s, waarvan 14 op VTM dat de algemene familiezender blijft die hij al was. Maarten Janssen, channel manager VTM: “We brengen een mix van verrassende nieuwkomers, vertrouwde sterkhouders en must see-tv. Stuk voor stuk programma’s waarover je de dag nadien wil meepraten met collega’s, familie of vrienden. Met VTM willen we er élke dag van de week zijn om onze kijkers te blijven entertainen en informeren.”

VTM2 wordt omschreven als “de pittige realityzender” (waarnaar je kijkt zonder je kinderen, nvdr). Kristine Willems, channel manager VTM 2: “Met VTM 2 brengen we verslavende verhalen tot bij de kijkers. Lokale programma’s, allemaal met dat extra tikkeltje ‘guts’, zijn daarbij de belangrijkste bouwstenen. Dit najaar pakken we dan ook uit met 5 gloednieuwe Vlaamse titels. Daardoor zal het aanbod aan lokale programma’s voor de kijkers nog nooit zo groot geweest zijn.”
Filmzender VTM 3 zorgt elke dag voor topfilms, aangevuld met series en sitcoms. Wie van actie en classics houdt, zit goed bij VTM 4. Caz2 blijft voorlopig ongewijzigd, maar er zijn plannen om daar ook iets mee te doen.

Meer details over de verschillende programma's ontdek je hier.

Archief / MEDIA