Fr

CREATIONS

Droga5 slaat alweer nagels met koppen voor de NY Times

Donderdag 20 Augustus 2020

Droga5 slaat alweer nagels met koppen voor de NY Times

We hebben niet genoeg superlatieven om uit te drukken hoe straf we ‘The Truth Is Worth It’, de campagne van Droga5 voor de New York Times vinden. Het is een campagne die telkens weer verrast, die de krant vergezelt in zijn onophoudelijke zoektocht naar geëngageerde lezers. Met resultaat, want vandaag hebben er zich al meer dan 6,5 miljoen geabonneerd op de print en digitale edities.
 
Hameren op de kwaliteit van de inhoud, de journalistieke onverzettelijkheid, en deze waarden samenvatten in creatieve parels die de NY Times als merk dragen, dat is de leidraad doorheen ‘The Truth’. De nieuwe spot van Droga5, ‘The Truth Is Essentiel: Life Needs Truth’ is geen uitzondering op de regel.
 
‘The NY Times Tells 100 Stories in 2 Minutes’ kopte AdWeek over deze campagne en we zouden het niet beter kunnen zeggen. Door zoals gewoonlijk woorden en beelden naast elkaar te plaatsen - de essentie van een krant – bevat de spot deze keer niet één maar tientallen thema's. Samen vormen ze een lappendeken van alle kenmerken en gebeurtenissen binnen de samenleving die van invloed zijn op het leven van Amerikanen.
 
Een beetje zoals bij de aftiteling van ‘Homeland’ zit het genie in het feit dat alle sequenties gekleurd worden door enkele noten jazz: de beat van Makaya McCraven en de trompet van Marquis Hill accentueren de woorden en de beelden, omhullen ze met een hypnotiserend magisch effect, als een woordeloos spoken word. En aan het einde heb je maar een verlangen: klikken op de oproep om je te abonneren.

Archief / CREATIONS