Fr

CREATIONS

VO zet je op het verkeerde been voor Brussel Mobiliteit

Dinsdag 14 Juli 2020

VO zet je op het verkeerde been voor Brussel Mobiliteit

Affiches overal in de hoofdstad, teasers op de sociale media… Wie zit er achter Barlos, een mysterieuze serie die als 100% Brussels aangekondigd werd? Netflix? Neen! Ondertussen vernamen we dat het gaat om ‘Flixar’, een productiehuis dat door VO Citizen in het leven geroepen werd voor Brussel Mobiliteit, voor de lancering van zijn nieuwe preventiecampagne.
 
Met medeweten van een aantal bekende Brusselaars als Kody, Martha Da'ro, Mourade Zeguendi en Silent Jill, speelt de campagne op briljante wijze met de cinematografische codes van Amerikaanse successeries als ‘Ozark’, ‘Breaking Bad’ en ‘Narcos’. Bedoeling: de jonge Brusselaars eraan herinneren dat televisieseries tot het domein van de fictie behoren: dronken of gedrogeerd door de stad rijden en er zonder problemen van afkomen, is onmogelijk in het echte leven.
 
VO Citizen legt uit dat de ‘barlos’ die onder invloed achter het stuur stapt een ongeval kan krijgen of gecontroleerd kan worden. Met zware gevolgen.
 
Elke Van den Brandt, de Brusselse minister van verkeersveiligheid: “Geen enkele verkeersdode of -gewonde is aanvaardbaar. Daarom moeten we ook na de lockdown blijven sensibiliseren voor de gevaren van drugs en alcohol achter het stuur. In 2019 deed de politie meer dan 165.000 alcoholcontroles en 56.000 drugscontroles, in Brussel alleen al. Er bestaan tests voor alle substanties en ze zijn heel efficiënt. De sancties zijn zwaar en nog zwaarder voor jonge bestuurders, recidivisten en ongevallen met lichamelijk letsel.”
 
Al deze info staat net als de getuigenissen van Kody, Martha, Silent Jill en Mourade, op de site www.barlos.be. Het PR-luik is het werk van Voice.

Archief / CREATIONS