SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Is Buzzfeed het model dat newssites moeten imiteren?

Maandag 18 Augustus 2014


Is Buzzfeed het model dat newssites moeten imiteren?
Vast en zeker, als we mogen voortgaan op de 37 miljoen euro die de Amerikaanse site (die onder andere newsmonkey.be inspireerde) wist bij elkaar te krijgen. Dankzij dit vers kapitaal kan de site nieuwe bureaus openen in de rest van de wereld en vooral investeren in online video via de oprichting van Buzzfeed Motion Pictures. De waarde van de site die prat gaat op 150 miljoen unieke bezoekers wordt geschat op 637 miljoen euro. Dat is bijna vier keer zoveel als The Washington Post. Daar waar Buzzfeed eerst werd uitgelachen vanwege zijn ‘lolcasts’ (lijstjes en rangschikkingen in alle maten en soorten), groeide hij in een paar jaar tijd uit tot een ernstige rivaal voor de traditionele newssites. Er werden gereputeerde journalisten aangeworven (bij de 550 werknemers bij het bedrijf zitten meer dan 200 redacteurs) en traditionelere rubrieken in het leven geroepen (politiek, internationaal, economie,…). Resultaat: sinds vorig jaar is Buzzfeed naar verluidt rendabel. De sleutel tot zoveel succes? De viralisering van zijn content. Drie kwart van het bereik komt via de sociale netwerken. De inkomsten van de site worden geschat op 90 miljoen euro, hoofdzakelijk afkomstig uit native advertising, in afwachting van de video in de toekomst. Het bedrijf heeft al een productie-eenheid in Los Angeles. Het aanbod zal worden uitgebreid om langere formaten te kunnen aanbieden, net zoals hele korte formaten voor mobile. De oprichter en CEO van Buzzfeed, John Peretti (foto) zou zelfs plannen koesteren om in samenwerking met Hollywood langspeelfilms te gaan draaien. Net zoals onze vriend Kristof Janssen kunnen we ons dus afvragen of "traditionele bedrijven nog wel het hoofd kunnen bieden aan deze pure players die door beleggingsfondsen gefinancierd worden.”



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE






INTERVIEW

Francis Goffin:

Francis Goffin: "De toekomst van de radio is hybride"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier