SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Is Buzzfeed het model dat newssites moeten imiteren?

Maandag 18 Augustus 2014


Is Buzzfeed het model dat newssites moeten imiteren?
Vast en zeker, als we mogen voortgaan op de 37 miljoen euro die de Amerikaanse site (die onder andere newsmonkey.be inspireerde) wist bij elkaar te krijgen. Dankzij dit vers kapitaal kan de site nieuwe bureaus openen in de rest van de wereld en vooral investeren in online video via de oprichting van Buzzfeed Motion Pictures. De waarde van de site die prat gaat op 150 miljoen unieke bezoekers wordt geschat op 637 miljoen euro. Dat is bijna vier keer zoveel als The Washington Post. Daar waar Buzzfeed eerst werd uitgelachen vanwege zijn ‘lolcasts’ (lijstjes en rangschikkingen in alle maten en soorten), groeide hij in een paar jaar tijd uit tot een ernstige rivaal voor de traditionele newssites. Er werden gereputeerde journalisten aangeworven (bij de 550 werknemers bij het bedrijf zitten meer dan 200 redacteurs) en traditionelere rubrieken in het leven geroepen (politiek, internationaal, economie,…). Resultaat: sinds vorig jaar is Buzzfeed naar verluidt rendabel. De sleutel tot zoveel succes? De viralisering van zijn content. Drie kwart van het bereik komt via de sociale netwerken. De inkomsten van de site worden geschat op 90 miljoen euro, hoofdzakelijk afkomstig uit native advertising, in afwachting van de video in de toekomst. Het bedrijf heeft al een productie-eenheid in Los Angeles. Het aanbod zal worden uitgebreid om langere formaten te kunnen aanbieden, net zoals hele korte formaten voor mobile. De oprichter en CEO van Buzzfeed, John Peretti (foto) zou zelfs plannen koesteren om in samenwerking met Hollywood langspeelfilms te gaan draaien. Net zoals onze vriend Kristof Janssen kunnen we ons dus afvragen of "traditionele bedrijven nog wel het hoofd kunnen bieden aan deze pure players die door beleggingsfondsen gefinancierd worden.”



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier