Fr

AWARDS

Belgian Agency of the Decade: mortierbrigade

Vrijdag 26 Juni 2020

Belgian Agency of the Decade: mortierbrigade

Waarom zij? Of hoe slaagde dit onafhankelijke bureau dat al bij al nog in zijn pubertijd zit - het ontstond in 2004 uit een breakaway van Duval Guillaume - om uit te groeien tot een van de boegbeelden van de Belgische creativiteit? En waaraan dankt het zijn status van vaakst bekroonde bureau op de C(C)B Awards de afgelopen jaar, waardoor het deze titel kreeg?

Het antwoord is samen te vatten in drie woorden die terug te vinden zijn op de website van de brigade: 'Who dares wins'. Beter dan eender welke andere presentatie belichaamt deze headline het dna van de oprichters - Jens Mortier, Philippe De Ceuster, Joost Berends en Dirk Debeys.
 
We vroegen hen alle vier via Zoom naar wat deze titel voor hen betekent.
 
Terloops onthulden ze elk op welke campagne ze het meest trots zijn. Voor CFO Dirk Debeys is dat een Equal Pay Day-campagne. Joost Berends paait Damien Lemaire met 'Eternal Moonwalk' voor StuBru. Logisch. Verrassender zijn de keuzes van Jens Mortier ('Make it Muse') en Philippe De Ceuster ('Voices of Brussels')… Deze vier campagnes worden hierna voorgesteld.
 
(*) De andere bureaus in de top tien zijn, in volgorde: FamousGrey, Duval Guillaume, DDB, TBWA, Air, Publicis, Happiness, BBDO en Boondoggle.

Archief / AWARDS