Fr

BRANDS

Amerikaanse outdoor merken boycotten Facebook

Dinsdag 23 Juni 2020

Amerikaanse outdoor merken boycotten Facebook

Naar aanleiding van de #Stop Hate for Profit oproep die door meerdere Amerikaanse verenigingen onder wie Color of Change om in juli niet te adverteren op Facebook en Instagram, betuigde een aantal adverteerders, zoals The North Face, REI en Patagonia, hun steun aan het initiatief. Ook tech-bedrijf Upwork en het Amerikaanse reclamebureau 360i dat zijn klanten aanraadt hun budgetten elders te investeren, doen mee.

Bedoeling: het lakse beleid van Facebook inzake de strijd tegen racistische of haatboodschappen aanklagen. Niet dat het sociaal netwerk daar financieel zou onder leiden.

In ons land heeft Chris Van Roey (CEO, UBA) voorlopig geen weet van soortgelijke initiatieven bij zijn leden: “We mogen nooit adviezen geven aan adverteerders vanwege de concurrentiewetgeving, maar iedere adverteerder kan voor zichzelf uitmaken of hij al dan niet wil aansluiten bij deze beweging.” Waarvan akte.

Archief / BRANDS