Fr

AGENCIES

De baas van Deloitte Digital neemt de leiding over Ogilvy

Dinsdag 23 Juni 2020

De baas van Deloitte Digital neemt de leiding over Ogilvy

Iedereen weet dat David Ogilvy niet dik bevriend is met Martin Sorrell… Wat zou hij ervan vinden dat er voortaan een consultant aan het hoofd van zijn bureau staat? WPP bevestigde inderdaad de benoeming van Andy Main, global head van Deloitte Digital, tot CEO van Ogilvy.
 
Main neemt zijn functie begin juli op. Hij vervangt John Seifert die al sinds het einde van de jaren 1970 voor WPP werkt en sinds 2016 aan het hoofd van Ogilvy staat. Zijn opvolger werkte na drie jaar Cap Gemini het gros van zijn carrière bij Deloitte: van 1999 tot nu. Onder zijn leiding waagde Deloitte Digital zijn eerste stappen in de creatieve diensten, met de overname van Acne en Heat.
 
Over Main verklaarde Mark Read, de CEO van WPP, dat hij op zoek was naar iemand die zowel respect heeft voor het creatieve erfgoed van Ogilvy als in staat is met een nieuwe visie te komen die de business van de klanten kan transformeren met een stevige dosis technologie.

Archief / AGENCIES