Fr

BRANDS

Carrefour mikt op Voice met Google

Woensdag 17 Juni 2020

Carrefour mikt op Voice met Google

In Frankrijk presenteerden Carrefour en Google een nieuwe gezamenlijke online aankoopdienst die de gebruiker in staat stelt het hele aankooptraject te volbrengen met Google Assistant, vanaf het boodschappenlijstje tot de keuze van de leverwijze (thuis of in drive). Naar verluidt zou het gaan om een wereldpremière en voorlopig zou het partnerschap enkel de Franse markt aanbelangen.
 
Het systeem omvat drie etappes. Eerst spreekt de gebruiker Google Assistant aan en zegt dat hij boodschappen wil doen. Daarna somt hij de producten op; vervolgens vertaalt de assistent het lijstje in merken of specifieke producten die het best bij de consument passen. Daarna wordt de bestelling afgesloten met de betaling, waarbij de gebruiker kan preciseren hoe hij zijn boodschappen wil krijgen. Boodschappenlijstjes kunnen ook met andere gezinsleden gedeeld worden, zodat iedereen er producten kan aan toevoegen.
 
Tijdens de tweede etappe baseert Google de selectie van de voorgestelde producten ofwel op de aankoopgeschiedenis van de klant ofwel op basis van de beste prijzen bij Carrefour of de best verkochte producten van het moment.

Archief / BRANDS